Akademia naturopatii - Akademia naturopatii

Akademia naturopatii

Opis szkoły

Fundacja, szkoła medycyny naturalnej – leczenia alergii, raka, SM i innych o kierunku przyczynowo-skutkowym.

Nasza fundacja ze szkołą medycyny naturalnej (studia nieformalne) kształcącą w kierunku leczenia przyczynowo-skutkowego jest jedyną tego rodzaju w Polsce i na świecie. Lista chorób, które można wyleczyć dzięki logice tej metody, jest długa – są to takie trudne w leczeniu schorzenia jak alergie, SM, choroba Parkinsona, przerażający rak, uciążliwa choroba Hashimoto i inne schorzenia tarczycy, choroby nerek, wątroby, reumatyzm, bielactwo itd., ale też przeziębienie.

Skuteczność „od przeziębienia po raka” oznacza, że metoda ta jest WYSOCE EFEKTYWNA. NAUCZONO nas, że tylko ktoś zajmujący się jedną konkretną częścią organizmu bądź danym schorzeniem, np. nerkami czy reumatyzmem, zna się na rzeczy. Tymczasem jest to nieprawda. Aby zrozumieć, jak łatwe i skuteczne jest leczenie przyczynowo-skutkowe, najpierw trzeba wyjść z kokonu – odrzucić wtłoczone nam przekonania na temat medycyny i zdrowia… Reszta to łatwizna!

Nie jesteśmy szkołą ezoteryczną, bazujemy wyłącznie na technikach możliwych do potwierdzenia przez urządzenia czy testy laboratoryjne.

Dlaczego nie jest to kolejna szkoła medycyny holistycznej lub integracyjnej?

Na świecie funkcjonuje wiele szkół medycyny holistycznej lub integracyjnej.
Czym więc różnią się te metody od tej nauczanej w naszej szkole?

Obecnie w Polsce panuje moda na leczenie holistyczne i zaczyna panować moda na lekarzy medycyny zintegrowanej. Pragnę jednak nieskromnie powiedzieć, że opracowana przeze mnie metoda oparta na łańcuchu przyczynowo-skutkowym jest nie o jeden, ale dwa kroki przed tymi metodami. Jest więc oczywiste, dlaczego idziemy właśnie tą drogą.

Zacząłem uczyć się medycyny naturalnej, gdy lekarze nie byli w stanie pomóc mi w moich problemach zdrowotnych. Pozostawiając mnie samemu sobie, być może liczyli na cud… i cud się stał! Po kilku latach, choć nie byłem (a może właśnie dlatego) typowym absolwentem akademii medycznej, samodzielnie wyszedłem z moich uciążliwych dolegliwości. Z upływem czasu, w miarę dalszych poszukiwań, zacząłem coraz lepiej rozumieć, co składa się na ciąg łańcucha przyczynowo-skutkowego prowadzącego do chorób. Podstawy tej wiedzy opisałem w serii książek Rak to nie wyrok.

Po intensywnym studiowaniu kilku kierunków z medycyny naturalnej stało się dla mnie jasne, że sam rak nie jest problemem. Problemem jest stojący za nim mechanizm. Dlatego że samo wyleczenie raka nie zawsze gwarantuje że on później nie wróci, a skoro tak tzn., że sam mechanizm choroby nie został wyeliminowany.

Wielokrotnie przekonywałem się o tym, że zastosowanie logiki przyczynowo-skutkowej (dzięki znajomości mechanizmu) sprawia, że alergia staje się łatwa do wyleczenia. Temu prawu podlega też stwardnienie rozsiane, które nie jest, jak się powszechnie uważa, chorobą nieuleczalną, choć jest bardzo trudną – tak samo jak inne choroby neurologiczne, w tym parkinson. To samo dotyczy choroby Hashimoto czy reumatyzmu… Lista jest długa. Przyznam że niejednokrotnie jednak podejrzewałem, że uleczenia tych schorzeń to może być tylko przypadek… Na szczęście równie wielokrotnie okazywało się, że to są fakty!

Zaczęło się od wyleczenia uciążliwej dla mnie alergii, „fachowo”, acz zupełnie bezskutecznie „leczonej” przez specjalistę alergologa. Gdy po ponad 3 latach takiej terapii jedynie mi się pogorszyło, zacząłem leczyć się sam. Po upływie kilku miesięcy alergia całkowicie minęła… To był przełom, a przypadki kolejnych pacjentów wracających do zdrowia po wyleczeniu z raka czy SM i innych „nieuleczalnych” chorób tylko potwierdzały siłę taktyki leczenia przyczynowo-skutkowego. Jest to kierunek w terapii, który stanowi wspólny mianownik dla WSZYSTKICH znanych metod leczniczych – i nie ma tu żadnej przesady. Wyobraź sobie, jakkolwiek może się to wydawać niewiarygodne, że wszystkie choroby wywodzą się z zaburzeń w raptem 16 głównych filarach zdrowia. Umiejąc się posługiwać wiedzą o nich, nie jest trudno przynajmniej znacznie poprawić zdrowie danej osoby. Jak się wydaje, jest to najtrudniejsze do zrozumienia dla terapeutów, a szczególnie dla lekarzy, ale tylko na samym początku. Czy to nie wspaniałe, że można (jeśli trzeba) uregulować na raz wszystkie filary zdrowia?

Kto może to samo powiedzieć o stosowanej przez siebie metodzie? Znam naprawdę wielu wysokiej klasy lekarzy w Europie, Ameryce i Polsce, ale tylko kilku z nich potrafi leczyć w miarę efektywnie…

Dlatego nasza fundacja nie szkoli w zakresie medycyny holistycznej czy integracyjnej – żadna z tych metod nie ma skonkretyzowanych założeń, na dodatek potwierdzonych w praktyce!

Dla metody przyczynowo-skutkowej pokonanie raka, parkinsona, choroby Hashimoto to są codzienne zjawiska, dla innych to Mount Everest medycyny… Jeśli nawet jakiś terapeuta radzi sobie z leczeniem raka, może nie wiedzieć, jak postępować w przypadku SM i innych. W mojej metodzie w zasadzie nie ma większego znaczenia, jaka jest dana choroba, gdyż reguluję kryjący się za nią mechanizm. To jest coś, co nie mieści się w głowie komoś, dla którego na każdą dolegliwość jest jakaś tabletka!

Z zaburzeń powstałych w organizmie wynikają wszelkie znane schorzenia, a przynajmniej zdecydowana większość. Dlatego znając mechanizm ich powstawania, można osiągnąć doskonałe efekty w leczeniu jakiejkolwiek choroby.

Jeżeli zechcesz poznać ten system leczenia w szkole naszej fundacji, sam się zdziwisz, jakie to po wstępnym okresie wprowadzenia jest proste i skuteczne!

Nie wierz zbyt szybko, gdy ktoś twierdzi, że leczy przyczynowo – to w 99% przypadków co najwyżej tylko częściowa prawda. To określenie zaczyna być po prostu popularne i przyciąga pacjentów… Już terapeuci i lekarze po moich raptem 6-dniowych kursach dobrze wiedzą, o czym mówię i jaka jest różnica pomiędzy typowym leczeniem zwanym przyczynowym a tym „moim”. Każdy terapeuta odnosi się w leczeniu do części łańcucha przyczynowo-skutkowego – jednak nie do całości. Czy stosowanie danej metody tylko częściowo daje moralne prawo do określania swojej terapii jako przyczynowej?

Ja w mojej fundacji i szkole uczę, jak leczyć z uwzględnieniem całości tego łańcucha, co ogromnie podnosi skuteczność terapii! A naukę zaczynamy od zasad fizyki kwantowej w medycynie i… przygotowania do ciąży.

Zastanów się, czy jest sens tracić czas na kilka szkół uczących fragmentarycznych informacji, czy może wolisz zaoszczędzić wiele lat i mieć wiedzę podaną jak na dłoni?

W innych szkołach raczej nie otrzymasz praktycznie sprawdzonej wiedzy, ale za to możesz dostać dyplom naturopaty już po kilku spotkaniach! Jeżeli zależy ci na wiedzy od A do Z i poznaniu mechanizmów prowadzących do schorzeń, a nie tylko na dyplomie, to już wiesz, gdzie się kształcić :).

Jeśli chodzi o dyplom to również go u nas uzyskasz. Dodatkowo po mojej szkole będziesz mógł bez powtarzania, co jest problemem dla tam przyjeżdżających, uzyskać w Kanadzie dyplom uprawniający do pracy jako terapeuta. Tego nie oferuje żadna znana mi szkoła, czynimy starania w tym kierunku i mamy wstępna zgodę.

 

Czym się różni leczenie przyczynowo-skutkowe od leczenia holistycznego i zintegrowanego?

Leczenie przyczynowo-skutkowe zawiera w sobie leczenie holistyczne i zintegrowane. Różni się od nich swą unikalnością:
– w zupełnie inny sposób podchodzi do diagnozy i leczenia procesu chorobowego,
– stosuje jednoczesną regulację 16 filarów zdrowia,
– bierze pod uwagę głębokie mechanizmy a nie tylko objawy stojące za procesem chorobowym,
– oferuje skuteczne i sprawdzone rozwiązania w odniesieniu do danego filaru zdrowia,
– wiąże się z właściwym doborem produktów naturalnych z uwzględnieniem ich synergii.

Takie podejście pozwala na znacznie skuteczniejsze działanie terapii.

Program

Zapoznaj się z naszym programem nauczania i zdecyduj, czy chcesz w nim uczestniczyć.

Nasz program spaja w całość medycynę akademicką, chińską, naturalną, holistyczną i integracyjną. Zajęło to wiele lat, w czasie których odbyło się wiele prób, by znaleźć wspólny mianownik schorzeń – ale UDAŁO SIĘ! Mało tego, idziemy dalej i stwarzamy na podstawie dostępnej literatury naukowej i badań klinicznych nowe możliwości w leczeniu chorób. Podstawy podstaw propagowanego przez nas leczenia przyczynowo-skutkowego zostały opisane w serii książek Rak to nie wyrok.

Poziom podstawowy: program  szkolenia poniżej.

Poziom średni: program szkolenia zostanie opublikowany pod koniec poziomu podstawowego.

Poziom  zaawansowany: i program poziomu „Master” zostanie opublikowany pod koniec studiów drugiego stopnia

By zapisać się do szkoły, należy wypełnić formularz. Wymagane jest wykształcenie na poziomie liceum, jednak wiemy, że istnieją bardzo zdolne osoby z niższym wykształceniem, dlatego w niektórych przypadkach możemy zaakceptować takie zgłoszenia. Należy wówczas przed zapisem zgłosić się e-mailowo w celu ustalenia szczegółów i spełnienia dodatkowych warunków.

Zapraszamy!

Zawód NATUROPATA (poziom podstawowy)

Prezentacja i regulacja głównych systemów leżących u podstaw leczenia (w kontekście) przyczynowo-skutkowego

Zajęcia Sprawy organizacyjne i prezentacja leczenia przyczynowo-skutkowego w tym diagnozy
przyczynowej, jako doskonałego narzędzia w zaawansowanym leczeniu.
Ilość godz.
1
2 Czym jest konstytucja i teren organizmu, diagnostyka, sposoby odblokowania reakcji organizmu
(zablokowanego zwłaszcza w chorobach ciężkich) i zastosowanie tej wiedzy w leczeniu przyczynowym
3 Podstawowe i niezwykle ważne komponenty składowe organizmu, diagnoza i ich regulacja.
4 Dietetyka ale jaka?, jako mocny oręż w pokonaniu chorób
5 Przygotowanie do ciąży, genetyka i jej rzeczywisty wpływ na zdrowie.
6 Okres ciąży i choroby wczesnego dzieciństwa
7 Zioła „klucze” otwierające i regulujące zablokowane funkcje organizmu
8 System nerwowy, budowa, występujące napięcia, podstawowa regulacja
9 System energetyczny organizmu według medycyny chińskiej.
Podstawy med. Chińskiej w leczeniu przyczynowo-skutkowym.
10 System hormonalny, główne gruczoły i ich regulacja
11 System kostny, budowa i podstawy leczenia
12 System mięśniowy, główne mięśnie, występujące zaburzenia,
13 System trawienny, budowa, leczenie wybranych dolegliwości.
14 System krążenia, główne organy, leczenie wybranych dolegliwości
15 System wydalniczy, zaangażowane organy i ich funkcje
16 System oddechowy, główne zaburzenia i jego regulacja
17 System odpornościowy, niedoczynność, nadaktywność i jego regulacja
18 Narządy zmysłów: wzroku, słuchu, smaku, powonienia, czucia
19 Fizjologia, patofizjologia, mikrobiologia w kontekście leczenia przyczynowo-skutkowego, częściowo wykładana na poszczególnych modułach.
20 Egzamin końcowy uprawniający do otrzymania dyplomu
Zajęcia
dodatkowe
Dojdą dodatkowe zajęcia jak np. kurs Samokontroli Umysłu Metodą Silvy, Pierwszej pomocy czy też inne, ułatwiające wyrobienie potrzebnych umiejętności do lepszego zrozumienia fizjologii i logiki leczenia przyczynowego.
Wymagania Studenci we własnym zakresie ukończą kurs pierwszej pomocy, jest to warunek ukończenia szkoły, otrzymania dyplomu i ewentualnej dalszej edukacji. Jest też możliwość zorganizowania takiego kursu w ramach dodatkowych zajęć.
Grupowa i indywidualna praca z pacjentami, diagnostyka i nakreślanie kierunku leczenia, czyli terapii, prowadzenie kartotek pacjenta, 200 godzin praktyki.
Realnie
przewidywane
umiejętności po około 20 miesiącach nauki
Po podstawowym poziomie studenci uzyskają esencję wiedzy na temat:
– zalety i efektywność leczenia chorób w sposób przczynowo-skutkowy
– najważniejszych składnikach budulcowych organizmu i ich regulacji
– rzeczywistego wpływu genetyki na leczenie chorób i ich regulacji
– budowy organizmu i systemów człowieka oraz ich podstawowej regulacji
– umiejętność pomocy w tematach i na poziomie omawianych na wykładach
– diety, skutecznie stosowanej w nawet ciężkich chorobach
– studenci otrzymają „arsenał” środków naturalnych i wiedzy do pracy z pacjentami
Bez obaw, samej anatomii jest tylko tyle ile jest niezbędne do leczenia przyczynowo-skutkowego. W tym podejściu nie chodzi o bezbłędną znajomość anatomii ale umiejętne posługiwanie się nią.
Uwaga! Zastrzegamy sobie możliwość korekty programu, by jeszcze efektywniej móc przekazać wiedzę.

Zapisy


Formularz zapisowy

Czas trwania

Jak długo trwają studia naturopatii w mojej szkole?

Program nauczania, czy raczej nieformalne studiowanie naturopatii  w mojej szkole naturalnej medycyny  przewidziane jest na 4 lata,

– 22 comiesięcznych spotkań, poziom podstawowy, egzamin i otrzymujesz dyplom naturopaty,
– 12 miesięcy poziom średni,
– 12 miesięcy poziom zawansowany, po tym stopniu dyplom Kanadyjski,

Być może na koniec zorganizujemy też stopień Master trwający 12 miesięcy

Taki okres czasu pozwala nabyć umiejętności z zakresu leczenia raka, choroby Hashimoto, alergii, SM i innych schorzeń, ale co ważniejsze wyostrzyć swoje zmysły i zacząć myśleć bardzo szeroko, a dedukować bardzo precyzyjnie. Po stopniu podstawowym uzyskasz dyplom naturopaty, a dzięki nabytej wiedzy będziesz mógł BEZ STRESU pomagać swoim pacjentom. Szkolenie podstawowe obejmuje główne elementy medycyny, zwłaszcza te, o których wiedza jest niezbędna w leczeniu przyczynowym – dotyczą bowiem tego, co tak naprawdę wywołuje choroby (analiza mechanizmów). Omówione zostaną leki o wysokiej skuteczności w chorobach autoimmunologicznych, m.in. w tych wymienionych powyżej. Proste stanie się leczenie choroby Hashimoto czy reumatyzmu, dowiesz się, co wpływa na zdrowie dorosłego człowieka, począwszy od życia płodowego i okresu tuż po porodzie.

Aktualnie staram się o to, by możliwe było uzyskanie dyplomu naturopaty obowiązującego również w Kanadzie, bez potrzeby powtarzania tamtejszych szkół – otworzy to drogę do pracy w tym kraju już od dnia przyjazdu J. Wszystko jest na dobrej drodze, by tak się stało.

Jak widzisz, nie jest to kolejna kilkuweekendowa szkoła naturopatii, w zasadzie sprzedająca dyplom… Nam zależy na fachowcach!

Osoby, które ukończyły takie weekendowe szkoły, niespecjalnie cieszą się wzięciem, gdyż niestety są słabymi fachowcami… I później, jeśli chcą mieć jakąś sensowną wiedzę, same muszą się bez końca dokształcać…

Żeby było jasne – nie chodzi tu w żadnym wypadku o złośliwą krytykę takich szkół i nie dotyczy to tylko Polski. To silny ogólnoeuropejski trend, by całkiem „powalić na łopatki” zdobycze medycyny naturalnej i pokazać, jaka jest bezradna. Najgorsze, że prowadzący studium czy szkolenia najczęściej się nad tym nawet nie zastanowili… i dali się wciągnąć w gierki biznesowe! Dali się wciągnąć w cząstkowe leczenie dietą lub wyłącznie akupunkturą czy ziołami, najczęściej też korzystają z różnych urządzeń, jako, wydawałoby się, rozwiązania na wszystko… Tak naprawdę jest to jednak jedynie ułamek leczenia przyczynowo-skutkowego i warto umieć więcej.

Dlatego powstał pomysł, by stworzyć szkołę, której absolwenci będą fachowcami – co niestety nie jest możliwe po zaledwie kilku zjazdach!

W Polsce panuje przekonanie, że wszystkiego można się nauczyć w bardzo krótkim czasie. W przypadku medycyny naturalnej tak się nie da… Konieczna jest przede wszystkim zmiana sposobu rozumienia organizmu, który należy traktować jako JEDNĄ, CAŁOŚCIOWĄ STRUKTURĘ i jeszcze UMIEĆ się w tym poruszać. Zrozumieć trzeba również to, że cudowny produkt X nie działa na wszystkich – i co wtedy począć… gdy cała wiedza na tym się kończy?

W USA czy Kanadzie każdy dobrze wie, że aby opanować dany zakres wiedzy, potrzeba na to co najmniej 4 lat; w naszej ojczyźnie odbywa się to w ciągu… kilku dni czy paru zjazdów. Czy na pewno jesteśmy aż tak zdolni? Czy może specjalnie dopuszcza się taką „fachowość”, by stworzyć w społeczeństwie przekonanie, że naturopata niewiele umie i może…?

Nam taka możliwość szybkiej nauki podobałaby się, ale niestety jest nie realna, bo wiemy, że nie tędy droga. Nie dajemy się nabierać i nie będziemy uczyć na skróty, tylko po to, żeby student po krótkim czasie uzyskał dyplom.

Wykładowcy

Ryszard Grzebyk

Ryszard Grzebyk, Fundator szkoły,

Fundatorem szkoły jest Ryszard Grzebyk, który swoje pierwsze kroki w medycynie naturalnej stawiał we Francji, natomiast dyplom naturopaty uzyskał w Kanadzie.
Trudno w Polsce znaleźć wykładowcę naturopatę, gdyż właściwie nie ma w Europie szkoły naturalnej medycyny na takim poziomie, by jej absolwenci byli dobrze przygotowani do zawodu. Staramy się, by nasza kadra była na naprawdę wysokim poziomie.

Ryszard Grzebyk opracował wysoce skuteczny łańcuch przyczynowo-skutkowy powstawania i leczenia chorób. Dzięki niemu alergie, rak, SM, reumatyzm, autyzm i inne trudne schorzenia nie stanowią już takiego wyzwania w leczeniu jak kiedyś. Skuteczność stosowania tej metody jest naprawdę imponująca, mimo że kilka początkowych tygodni terapii może być dla pacjenta uciążliwych. Specjalista od stosowania mikroelementów, technik manualnych i wlewów dożylnych. Mając duże doświadczenie i uzyskując takie efekty, stwierdził, że nadszedł czas, by przekazać swoją wiedzę. Jego metoda jest sprawdzona i wysoce skuteczna.

Czytaj więcej